SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-42135"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-42135" > Decision support fo...

Decision support for finding locations and toll levels within a congestion pricing scheme

Ekström, Joakim, 1980- (författare)
Linköpings universitet,Tekniska högskolan,Institutionen för teknik och naturvetenskap,Centrum för trafikforskning
Engelson, Leonid (författare)
KTH,Transporter och samhällsekonomi,Centrum för trafikforskning,Centre for Traffic Research KTH
Rydergren, Clas, 1972- (författare)
Linköpings universitet,Tekniska högskolan,Institutionen för teknik och naturvetenskap,Centrum för trafikforskning
 (creator_code:org_t)
Washington D.C. TRB, 2008
2008
Engelska.
Serie: Transportation Research Board Annual Meeting 2008 Paper ; 08-0186
Ingår i: Transportation Research Board Annual Meeting,2008. - Washington D.C. : TRB.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Designing a congestion pricing scheme involves a number of complex decisions. Focusing on the quantitative parts of a congestion pricing system with link tolls, the problem involves finding the number of tolled links, the link toll locations and their corresponding toll level and schedule. In this paper, we develop and evaluate methods for finding a most efficient design of a congestion pricing scheme in a road network with elastic demand. The design efficiency is measured by the net social surplus, which is computed as the difference between the social surplus and the collection costs (i.e. setup and operation cost) of the congestion pricing system. The problem of finding such a scheme is stated as a combinatorial bi-level optimization problem. On the upper level we maximize the net social surplus and on the lower level we solve a user equilibrium problem with elastic demand, given the toll locations and toll levels, to simulate the user response. We modify a known heuristic procedure for finding the optimal locations and toll levels given a fixed number of tolls to locate, to find the optimal number of tolls to locate as well. A new heuristic procedure is also presented which is based on repeated solutions of a continuous approximation of the combinatorial problem. Numerical results for two small scale test networks are presented. Both methods perform satisfactory on the two networks. Comparing the two methods, the iterative approximation procedure is the one which shows the best results. The results are compared to solutions obtained by an exhaustive search.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik -- Transportteknik och logistik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering -- Transport Systems and Logistics (hsv//eng)

Nyckelord

congestion pricing
traffic models
TECHNOLOGY
TEKNIKVETENSKAP

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ekström, Joakim, ...
Engelson, Leonid
Rydergren, Clas, ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Transportteknik ...
Delar i serien
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Linköpings universitet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy