Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-75223" >
Naturvetenskap i un...
Naturvetenskap i undervisningen - NO-didaktik : Vilka syften och mål har naturvetenskaplig undervisning i skolan?
-
- Jidesjö, Anders (författare)
- Linköpings universitet,Tema vatten i natur och samhälle,Filosofiska fakulteten
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : forskning.se, 2012
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Forskning i naturvetenskapernas didaktik har sedan 1960-talet utvecklats över hela världen, men är i Sverige ett relativt nytt forskningsfält. För att kunna förmedla och göra NO tillgängligt och angeläget för elever krävs mer kunskap om lärares undervisning, elevers attityder och begreppsbildning. Det handlar även om djupare förståelse för behovet av naturvetenskaplig allmänbildning och dess betydelse ur ett samhällsperspektiv. I detta tema ger några av Sveriges ledande forskare inom NO-didaktik en överblick över forskningsområdet.
Ämnesord
- NATURVETENSKAP -- Annan naturvetenskap (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Other Natural Sciences (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)