SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-79257"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-79257" > Robustness in Swedi...

Robustness in Swedish Railway Traffic Timetables

Andersson, Emma (författare)
Linköpings universitet,Kommunikations- och transportsystem,Tekniska högskolan
Peterson, Anders (författare)
Linköpings universitet,Kommunikations- och transportsystem,Tekniska högskolan
Törnquist Krasemann, Johanna (författare)
Linköpings universitet,Kommunikations- och transportsystem,Tekniska högskolan
 (creator_code:org_t)
2011
2011
Engelska.
Ingår i: Railrome 2011.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • A tendency seen for quite some time in the Swedish railway network is a growing demand for capacity which no longer can be accommodated. This causes congestion and delays, and the relationships between the trains and how they affect eachother are significantly harder to overview and analyse. Railway traffic timetables normally contain margins to make them robust, and enable trains to recover from certain delays. How effective these margins are, depends on their size and location as well as the frequency and magnitude of the disturbances that occur. Hence, it is important to include marigns so, that they can be used operationally to recover from a variety of disturbances and not restricted to a specific part of the line and/or the timetable. In a case study we compare the performance of a selection of passenger train services to the different prerequisites given by the timetable (e.g. available margins and their location, critical train dependencies). The study focuses on the Swedish Southern mainline between Stockholm and Malmö on which a wide variety of train services operate, e.g. freight trains, local and regional commuter train services as well as long-distance trains with different speed profiles. The analysis shows a clear mismatch between where margins are placed and where delays occur. We also believe that the most widely used performance measure, which is related to the delay when arriving at the final destination, might give rise to an unnecessarily high delay rate at intermediate stations.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik -- Transportteknik och logistik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering -- Transport Systems and Logistics (hsv//eng)

Nyckelord

Railway traffic
Scheduling
Robustness
Delay management.

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Emma
Peterson, Anders
Törnquist Krasem ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Transportteknik ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy