SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-80337"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-80337" > Simulating real lif...

Simulating real life problems in secondary science class : a socio scientific issue carried through by an augmented reality simulation

Lundblad, Thomas (författare)
Malmö högskola,Linköpings universitet,Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier,Filosofiska fakulteten,Institutionen för natur, miljö, samhälle (NMS)
Malmberg, Claes (författare)
Malmö högskola,Institutionen för natur, miljö, samhälle (NMS)
Areskoug, Mats (författare)
Malmö högskola,Institutionen för natur, miljö, samhälle (NMS)
visa fler...
Jönsson, Per (författare)
Malmö högskola,Institutionen för Medieteknik och produktutveckling (IMP)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Borås : ITH - Centrum för studier av IT ur ett humanvetenskapligt perspektiv och Center for Collaborative Innovation vid Högskolan i Borås, 2012
2012
Engelska.
Ingår i: HUMANIT: Tidskrift för studier av ur ett humanvetenskapligt perspektiv. - Borås : ITH - Centrum för studier av IT ur ett humanvetenskapligt perspektiv och Center for Collaborative Innovation vid Högskolan i Borås. ; 12:2
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • With the purpose of developing new methods in science education, the authors combine a socio-scientific issue and game-based technologies from augmented reality games into an intervention activity called Transformer. The authors design the intervention, collect and analyze data, and present results using the three elements from the theory of transformational play (Barab, Gresalfi & Ingram-Goble 2010) namely: engaging and stimulating roles, scientifically relevant content and complex and societally significant context. In Transformer, 20 upper-secondary students engage in a role-play concerning the project of building a school campus area close to a transformer station. The students explore the actual area using simulation-based mobile technologies to collect information through interviews with virtual characters, virtual measurements, and own observations. Collected information is synthesized into arguments concerning the appropriateness of building the campus area. The Transformer activity is based on SSI (socio-scientific issue), a pedagogical model aiming at developing students’ competences to make well-informed decisions through engaging them in complex societal issues.Data from the intervention are collected with multiple methods using questionnaires and interviews. The analysis illustrates expressions of immersive role play and active and engaged students who enjoy the opportunity of working in groups with a challenging task outside the class room. For some roles, however, there is room for improvement in the outdoor part of the intervention. We argue that this design perspective makes it feasible for a teacher or team of teachers to stage a multi-disciplinary engaging intervention that is constructively aligned with the students’ and teachers’ own practices and that addresses curricular goals.

Nyckelord

Augmented reality (AR)
design-based research
science education
socio-scientific issue (SSI)
upper-secondary education

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lundblad, Thomas
Malmberg, Claes
Areskoug, Mats
Jönsson, Per
Artiklar i publikationen
Human IT
Av lärosätet
Linköpings universitet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy