Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-106136" >
Marketing and Devel...
-
Owusu, Richard A.,1960-Swedish School of Economics and Business Administration, Finland,Global Mind
(författare)
Marketing and Development : The Role of Project Business in African Development
- Artikel/kapitelEngelska2003
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Helsinki :Ekonomiska Samfundet i Finland,2003
-
electronicrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:lnu-106136
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-106136URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
The article summarizes the role of marketing management for economic development. Marketing management is seen as the ability to meet the business survival needs of the firm and meet the needs of the market. Therefore good marketing management has an important role to play in ensuring positive economic development
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Swedish School of Economics and Business Administration, FinlandGlobal Mind
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Ekonomiska samfundets tidskriftHelsinki : Ekonomiska Samfundet i Finland:2, s. 117-1200013-31832323-1378
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas