SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-106137"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-106137" > Potentials and Stra...

Potentials and Strategies for Project Marketing by Finnish Companies in Africa

Owusu, Richard A., 1960- (författare)
Swedish School of Eonomics and Business Administration, Finland
 (creator_code:org_t)
Helsinki : Finnish Project Management Association, 2002
2002
Engelska.
Ingår i: Projektitoiminta. - Helsinki : Finnish Project Management Association. - 1455-4178 .- 2242-9549. ; XXV:2, s. 30-32
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The paper describes the massive potential market that exists in Africa for infrastructure projects. The lack of infrastructure to power development in African countries has to be met through purchases of infrastructure projects. From a business marketing perspective, there is a purchaser and a marketer who need to develop mutually beneficial business relationships through project business.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Project Business
Infrastructure building
Africa
Economic Development
Business administration
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Owusu, Richard A ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Projektitoiminta
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy