Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-108669" >
From Mars to Venus :
From Mars to Venus : Alteration of trust and reputation in online shopping
-
- Oghazi, Pejvak, 1979- (författare)
- Södertörns högskola,Företagsekonomi,Södertörn Högskolan,Södertörn University, Sweden
-
- Karlsson, Stefan (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Förpackningslogistik,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Packaging Logistics,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
-
- Hellström, Daniel (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Förpackningslogistik,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Packaging Logistics,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
-
visa fler...
-
- Mostaghel, Rana, 1981- (författare)
- Mälardalens högskola,Industriell ekonomi och organisation,Marketring and Strategy,Mälardalen University, Sweden
-
- Sattari, Setayesh (författare)
- Linnéuniversitetet,Institutionen för marknadsföring (MF),Linnéuniversitetet, Sverige,Linnaeus University
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Elsevier, 2021
- 2021
- Engelska.
-
Ingår i: Journal of Innovation and Knowledge. - : Elsevier. - 2530-7614 .- 2444-569X. ; 6:4, s. 197-202
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.1...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
http://dx.doi.org/10... (free)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://lup.lub.lu.s...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- How customers develop purchase intentions in online shopping has been an area of recent interest. In this study, we ask whether males and females leverage trust into and perceived reputation of online retailers differently in reporting purchase intentions. Drawing on the literature on differences in males and females in online shopping behaviors, we propose that females rely on reputation in developing purchase intentions whereas males rely on perceived trust in developing purchase intentions. In a sample of 727 respondents in Sweden, we find support for the proposed associations. Implications for online retailers are discussed.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
Nyckelord
- Online retail
- Gender
- Online purchase
- Trust
- Reputation
- Business administration
- Företagsekonomi
- online retail
- reputation
- gender
- online purchase
- trust
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas