SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-112214"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-112214" > A global review of ...

  • Gössling, StefanLinnaeus University,Lund University,Lunds universitet,Linnéuniversitetet,Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE),Western Norway Research Institute, Norway;Lund University, Sweden,Institutionen för tjänstevetenskap,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Service Studies,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences (författare)

A global review of marine air pollution policies, their scope and effectiveness

  • Artikel/kapitelEngelska2021

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier,2021
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:lnu-112214
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-112214URI
  • https://doi.org/10.1016/j.ocecoaman.2021.105824DOI
  • https://lup.lub.lu.se/record/0bbaba2e-1543-4fa4-be1e-9b7907e2486aURI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Shipping is associated with various environmental impacts, such as pollutants discharged to air and sea. Much of this pollution appears to be unregulated, and global emissions from shipping are expected to more than triple between 2020 and 2050. This paper reviews global, national, regional and port-level legislative approaches that have been implemented to reduce emissions of carbon dioxide (CO2), nitrous oxides (NOx), sulphur oxides (SOx) and particulate matter (PM). Policies are identified on the basis of a systematic review of the literature in combination with a detailed analysis of the respective global, national and local policy initiatives. Findings suggest that many policies are voluntary or, in ports, incentive-based; regulatory approaches are largely limited to Emission Control Areas. Policies also focus on efficiencies, they are not concerned with absolute pollutant and greenhouse gas levels. No policies incentivizing or forcing the transition to zero-carbon fuels were identified. As ports can define limits to pollution, for instance by demanding shore power use, they can significantly affect the clean development of the sector. Further legislation will be needed nationally to counterbalance the lack of supranational ambition on pollutants and climate change mitigation.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Meyer-Habighorst, ChristianeWestern Norway Research Institute, Norway (författare)
  • Humpe, AndreasMunich University of Applied Sciences, Germany (författare)
  • LinnéuniversitetetInstitutionen för organisation och entreprenörskap (OE) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Ocean and Coastal Management: Elsevier2120964-56911873-524X

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy