Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-113467" >
Vikten av ett natio...
Vikten av ett nationellt professionsspråk för teori- och praktikutveckling i svensk högre utbildning : Exemplet forskning om respons på studenters skriftliga och muntliga framställning
-
- Malmbjer, Anna Kristina, 1958- (författare)
- Södertörns högskola,Svenska,Södertörn University, Sweden
-
- Olsson Jers, Cecilia (författare)
- Linnéuniversitetet,Institutionen för svenska språket (SV),Utbildning i förändring,EdLing,Linnéuniversitetet, Sverige
-
- Wärnsby, Anna, Associate Professor (författare)
- Malmö universitet,Institutionen för kultur, språk och medier (KSM),Malmö university, Sweden
-
(creator_code:org_t)
- 2022-01-13
- 2022
- Svenska.
-
Ingår i: Educare. - Malmö : Malmö universitet. - 1653-1868 .- 2004-5190. ; :3, s. 62-74
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.2...
-
visa fler...
-
https://lnu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://ojs.mau.se/i...
-
https://mau.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.2...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- To compile empirical research published in Swedish about instructor feedback on student written and oral production in Swedish higher education, we have conducted a systematic survey of recent publications (2010-2020) in seven Swedish academic peer-reviewed journals with educational foci. The results of this survey were surprising: during the last ten years, only two studies in Swedish investigating instructor feedback on student writing were published. We found no studies on instructor feedback on student oral production. Moreover, these studies defined the concept of feedback vaguely and used it inconsistently. Not only is the fact that there are so few studies in Swedish on feedback in higher education remarkable, but the inconsistent use of the concept also makes theoretical and pedagogical development difficult. Based on these findings and, to a degree, contrary to the current policies encouraging international publication, we argue that more research publication should also be encouraged in Swedish on Swedish higher education for higher education practitioners.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Språk och litteratur -- Jämförande språkvetenskap och allmän lingvistik (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Languages and Literature -- General Language Studies and Linguistics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- professionsspråk
- publiceringsspråk
- respons
- skriftlig och muntlig framställning
- högre utbildning
- Svenska språket med didaktisk inriktning
- Swedish Didactics
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Educare
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas