SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-119831"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-119831" > Exploring non-immer...

Exploring non-immersive virtual reality experiences in tourism : Empirical evidence from a world heritage site

Zhu, Chris (författare)
Macao Inst Tourism Studies, China,Macao Institute for Tourism Studies
Wu, Don Chi Wai (författare)
Macao Inst Tourism Studies, China,Macao Institute for Tourism Studies
Hall, Colin Michael (författare)
Linnaeus University,Lund University,Lunds universitet,Linnéuniversitetet,Ekonomihögskolan (FEH),Univ Canterbury, New Zealand;Univ Oulu, Finland;Lund Univ, Sweden;Kyung Hee Univ, Republic of Korea,Institutionen för tjänstevetenskap,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Service Studies,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences,Kyung Hee University,Canterbury University,University of Oulu
visa fler...
Fong, Lawrence Hoc Nang (författare)
Univ Macau, China,University of Macau
Koupaei, Sara Naderi (författare)
Eastern Mediterranean Univ, Türkiye,Eastern Mediterranean University
Lin, Feifei (författare)
Univ Sains Malaysia, Malaysia,University of Science, Malaysia
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2023-02-07
2023
Engelska.
Ingår i: The international journal of tourism research. - : John Wiley & Sons. - 1099-2340 .- 1522-1970. ; 25:3, s. 372-383
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • With the popularization of the concept of the metaverse, non-immersive virtual reality (VR) has become a focus of tourism destination marketing. Drawing upon telepresence theory, this study identifies the antecedents and consequences of telepresence to help interpret tourist behavior in the context of non-immersive VR experience. Results revealed that mental imagery and vividness positively predict tourist telepresence and satisfaction; Telepresence positively predicts satisfaction and intention during non-immersive VR experiences. Our work enriches telepresence theory by identifying the antecedents and consequences of telepresence in the context of non-immersive VR, and provides meaningful practical insights for similar attractions that adopt the technology.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications (hsv//eng)

Nyckelord

mental imagery
metaverse
non-immersive virtual reality
satisfaction
telepresence
travel intention
vividness
Turismvetenskap
Tourism
mental imagery
metaverse
non-immersive virtual reality
satisfaction
telepresence
travel intention
vividness

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy