Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-123481" >
An instructional de...
An instructional design perspective on data-modelling for learning statistics and modelling
-
- Bergman Ärlebäck, Jonas, 1972- (författare)
- Linköpings universitet,Matematik och tillämpad matematik,Tekniska fakulteten,Linköping University, Sweden
-
- Blomberg, Per, 1969- (författare)
- Linnéuniversitetet,Institutionen för matematikdidaktik (MD),Linnaeus University, Växjö, Sweden,Örebro University
-
- Nilsson, Per, 1967- (författare)
- Örebro universitet,Institutionen för naturvetenskap och teknik,Linnaeus University, Växjö, Sweden,Matematikdidaktik,Örebro University, Sweden
-
(creator_code:org_t)
- Umeå : Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF, 2015
- 2015
- Engelska.
-
Ingår i: Development of mathematics teaching: Design, Scale, Effects. - Umeå : Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF. ; , s. 37-46, s. 37-46
- Relaterad länk:
-
https://ncm.gu.se/me...
-
visa fler...
-
http://ncm.gu.se/med...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This theoretical and methodological paper discusses the emerging theoretical framing and methodological considerations in our efforts to develop a theoretical approach supporting instructional design for teaching and learning statistics and mathematical modelling. From an instructional design point of view aligned with the goals in governing curricula documents and real classroom constraints, we argue for the integration of the models and modelling perspective on teaching and learning mathematics with a data-modelling approach to facilitate students’ learning statistics and mathematical modelling. An application of the framework is given and future research discussed.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- NATURVETENSKAP -- Matematik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Mathematics (hsv//eng)
Nyckelord
- Mathematics
- Matematik
- Mathematical Education
- Matematikdidaktik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)