SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-127205"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-127205" > China-Africa Busine...

  • Dike, MaxDe Montfort University, UK (författare)

China-Africa Business Relationships : A Systematic Literature Review and Future Directions

  • Artikel/kapitelEngelska2023

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Academy of International Business,2023
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:lnu-127205
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-127205URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Chinese-African business relationships has become a major topic of academic relevance recently. This paper presents a systematic review of the relevant extant literature on Chinese-African business relationships published in the period 2000-2019. We use the antecedents-strategies-consequences framework for an enhanced appreciation of the subject. The findings suggest that China’s presence in Africa is economically and politically-motivated, with loans, grants, and infrastructure-for-resources as the main strategies to woo the Africans. China is accused of opportunism in Africa, exploiting the continent’s natural-resource base for its domestic use and seeking political support from African nations to drive its global agenda. The study contributes to an improved understanding of the research and provides bases for future researchers to find gaps and add to the knowledge of the subject. Managers and policy-makers from both sides can also use the findings to enhance their strategies and policies respectively.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Owusu, Richard A.,1960-Linnéuniversitetet,Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)(Swepub:lnu)riowaa (författare)
  • De Montfort University, UKInstitutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the 65th Annual Meeting of the Academy of International Business: Academy of International Business, s. 256-256

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Dike, Max
Owusu, Richard A ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy