SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-130191"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-130191" > Conflict resolution...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00002888naa a2200337 4500
001oai:DiVA.org:lnu-130191
003SwePub
008240611s2024 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-1301912 URI
040 a (SwePub)lnu
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a kon2 swepub-publicationtype
100a Brauer, Reneu University of Eastern Finland, Finland4 aut
2451 0a Conflict resolution within the research ecosystem from an intergenerational perspective
264 1c 2024
338 a print2 rdacarrier
520 a This presentation explores the conceptualization of universities as dynamic "research ecosystems," drawing upon evolutionary and biological metaphors to illuminate the cultural dynamics within these institutions. Acknowledging the limitations of such metaphors (Delanda, 2019), we define the research ecosystem as the milieu wherein academic knowledge production unfolds, with data transformed, legitimized, and narrated into facts by various disciplinary tribes. Our focus lies on understanding how these tribes, encompassing natural sciences, social sciences, and humanities, employ stability, universality, and objectivity as rhetorical devices to advance their arguments, despite the inherent flux of these categories intergenerationally. This conceptual research aims to differentiate between three key aspects: firstly, identifying the enduring elements amidst change that enable convincing arguments of continuity; secondly, exploring the factors that mediate change, facilitating a bridge between past practices and present exigencies; and finally, elucidating the ways in which progenitors shape the future trajectory of knowledge creation processes for descendants. Through this tripartite ontological framework, we seek to unravel how cultural practices perpetuate themselves across generations within the research ecosystem. Conceptually, this allows us to methodologically structure our argument, which incorporates cultural practices from the disciplines of geography and tourism studies, as its empirical examples.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskap0 (SwePub)5032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciences0 (SwePub)5032 hsv//eng
653 a research ecosystem
653 a meta science
653 a evolutionary epistemology
653 a philosophy of science
653 a sociology of science
653 a Pedagogics and Educational Sciences
653 a Pedagogik och Utbildningsvetenskap
700a Dymitrow, Mireku Linnéuniversitetet,Institutionen för kulturvetenskaper (KV)4 aut0 (Swepub:lnu)midyaa
710a University of Eastern Finland, Finlandb Institutionen för kulturvetenskaper (KV)4 org
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-130191

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Brauer, Rene
Dymitrow, Mirek
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy