Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-18735" >
New business models...
New business models for holistic renovation solutions of single family houses
-
- Haavik, Trond (författare)
- Segel As, Norway
-
- Tommerup, Henrik (författare)
- Technical University of Denmark
-
- Svendsen, Svend (författare)
- Danish Technical University, Lyngby, Denmark
-
visa fler...
-
- Paiho, Satu (författare)
- VTT, Espoo, Finland
-
- Ala-Juusela, Mia (författare)
- VTT, Espoo, Finland
-
- Mahapatra, Krushna, 1974- (författare)
- Linnéuniversitetet,Institutionen för teknik, TEK,Sustainable Built Environment Research
-
- Gustavsson, Leif, 1954- (författare)
- Mid Sweden University,Sustainable Built Environment Research
-
- Aabrekk, Synnøve (författare)
- Segel As, Norway
-
Næsje, Peik (författare)
-
Mlecnik, E. (författare)
-
Cré, Johan (författare)
-
Vrijders, Jeroen (författare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2011
- 2011
- Engelska.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Single family houses represent the biggest potential for energy savings within residential buildingsin the Nordic countries. In earlier research project [1] it highlighted that there is a missing linkbetween the single family house owner and various segregated offers of single solutions forrenovation and/or energy efficiency installations. In the two international research projectsSuccessFamiles and One Stop Shop, establishment of new business models as pilots for bridgingthis gap are now being monitored.Two of the pilots as “one stop shops”, a retailer chain in Finland and a daughter company of aNorwegian manufacturer of insulation, are described and discussed.A key issue for any business model which offers an integrated service from analysis of the houseand recommendations for measures is the trustworthiness of the supplier.As a holistic energy efficient renovation project is a “new” and unknown service to single familyhouse owner and at same time a costly investment, it is important for the suppliers to findadequate ways of communicating through each phase of the buying process. There are variouschallenges in each of the phases which have to be solved differently.
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Samhällsbyggnadsteknik -- Annan samhällsbyggnadsteknik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Civil Engineering -- Other Civil Engineering (hsv//eng)
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Samhällsbyggnadsteknik -- Byggproduktion (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Civil Engineering -- Construction Management (hsv//eng)
Nyckelord
- holistic renovation
- single family houses
- business models
- market strategies
- Byggteknik
- Civil engineering
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
- Av författaren/redakt...
-
Haavik, Trond
-
Tommerup, Henrik
-
Svendsen, Svend
-
Paiho, Satu
-
Ala-Juusela, Mia
-
Mahapatra, Krush ...
-
visa fler...
-
Gustavsson, Leif ...
-
Aabrekk, Synnøve
-
Næsje, Peik
-
Mlecnik, E.
-
Cré, Johan
-
Vrijders, Jeroen
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
-
TEKNIK OCH TEKNO ...
-
och Samhällsbyggnads ...
-
och Annan samhällsby ...
-
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
-
TEKNIK OCH TEKNO ...
-
och Samhällsbyggnads ...
-
och Byggproduktion
- Av lärosätet
-
Linnéuniversitetet