SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-46375"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-46375" > Achieving tourist l...

Achieving tourist loyalty through destination personality, satisfaction,and identification

Hultman, Magnus, 1978- (författare)
University of Leeds, UK
Skarmeas, Dionysis (författare)
Athens University of Economics and Business, Greece
Oghazi, Pejvak, 1979- (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för marknadsföring (MF)
visa fler...
Beheshti, Hooshang M (författare)
Radford University, USA
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2015
2015
Engelska.
Ingår i: Journal of Business Research. - : Elsevier. - 0148-2963 .- 1873-7978. ; 68:11, s. 2227-2231
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The general marketing literature suggests that brand personality, satisfaction, and customer identification with the brand are important drivers of consumer behavior in several contexts. Yet, the literature lacks studies on these constructs' role in tourist behavior. In an endeavor to overcome this research deficit, this study explores the interrelationships among destination personality, tourist satisfaction, and tourist–destination identification, and the extent to which they are important in influencing positive word-of-mouth and revisit intentions. The study employs structural equation modeling to analyze data from 490 Taiwanese consumers reporting on their most recently visited tourism destinations. Findings indicate that (1) destination personality promotes tourist satisfaction, tourist–destination identification, positive word-of-mouth, and revisit intentions; (2) satisfaction encourages identification and word-of-mouth; and (3) identification enhances word-of-mouth and revisit intentions. The paper provides theoretical and managerial implications.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Destination personality
Satisfaction
Identification
Word-of-mouth
Revisit intentions
Tourism
Marknadsföring
Marketing

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy