SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-72728"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-72728" > Perversity of enjoy...

Perversity of enjoyment? Preschool music activities go neoliberal

Holmberg, Kristina (författare)
Högskolan i Halmstad,Lärande, Profession och Samhällsutveckling
Zimmerman Nilsson, Marie-Helene, 1967- (författare)
Högskolan i Halmstad,Lärande, Profession och Samhällsutveckling
 (creator_code:org_t)
2016-07-21
2017
Engelska.
Ingår i: Teachers and Teaching. - Abingdon, Oxon : Routledge. - 1354-0602 .- 1470-1278. ; 23:5, s. 583-595
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • There is a lack of empirical studies that examine the influence of neoliberal ideas in preschool music and teaching. Neoliberal ideas have primarily been studied in a broader educational perspective and related to preschool policy reforms. The aim of this paper is to study preschool teachers’ rhetoric concerning music contents and music activities related to neoliberal ideas. Data consist of group conversations with preschool teachers and of video observations of daily music activities, at one preschool in Sweden. Discursive psychology has been used as a micro-sociological methodological approach. The findings show that music in this preschool is characterized by popular music, and varied consequences for knowledge content and early childhood learning are highlighted and analyzed. Also, it is argued that neoliberal ideas, in varied ways, determine the establishment of music content. For many reasons, rhetoric concerning the choice of musical content is of great importance to the field of preschool education. For example, it is essential to music education research and to preschool teachers’ everyday work, as it can improve teaching and learning qualities and become a knowledge contribution in society at large. © 2016 informa UK Limited, trading as Taylor & Francis group

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

neoliberal ideas
education
preschool
music
popular music
discursive psychology
Music Education
Musikpedagogik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Holmberg, Kristi ...
Zimmerman Nilsso ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Teachers and Tea ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet
Högskolan i Halmstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy