Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-9341" >
Skolans inre arbete...
Skolans inre arbete och skolans resultat
-
- Sundberg, Daniel, 1971- (författare)
- Växjö universitet,Institutionen för pedagogik,Skola och Utbildning (SOU)
-
- Håkansson, Jan (författare)
- Växjö universitet,Institutionen för pedagogik
-
(creator_code:org_t)
- 1
- Stockholm : Skolverket, 2009
- 2009
- Svenska.
-
Ingår i: Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?. - Stockholm : Skolverket. - 9789185545674 ; , s. 207-258
- Relaterad länk:
-
http://www.skolverke...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vad påverkar resultaten i svensk grundskola? Hur kan man förklara förändringar i elevernas resultat? Skolverket har initierat denna kunskapsöversikt i syfte att bredda och fördjupa kunskapen om vilka faktorer som påverkar resultaten i svensk grundskola. Rapporten innehåller en sammanställning av forskning inom fyra breda områden; samhällsförändringar, reformer, resurser och skolans inre arbete. Dessutom ingår en fördjupad genomgång av resultatutvecklingeni i svensk grundskola utifrån olika utfallsmått.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas