SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-95319"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-95319" > Planning in mathema...

Planning in mathematics teaching : a varied, emotional process influenced by others

Grundén, Helena, 1968- (författare)
Högskolan Dalarna,Linnéuniversitetet,Institutionen för matematik (MA),Dalarna University, Sweden,Matematikdidaktik,Linnaeus University
 (creator_code:org_t)
Helsinki : University of Helsinki, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: LUMAT. - Helsinki : University of Helsinki. - 2323-7112. ; 8:1, s. 67-88
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Planning is an essential part of teachers’ work that has consequences for students’ learning. However, previous research shows that what it means to plan vary. To explore the meaning of planning from teachers’ point of view, and to open up for planning as a situated and emotional process, an interview study with Swedish mathematics teachers was conducted. In the analysis, the theoretical concepts,meaning, and emotions were used as analytical tools to fill the gap identified in the review of previous research about planning. Findings reveal planning as a varied process in which teachers draw on different resources. Actors other than teachers influence both how planning is done and the mathematics teaching that is planned for. Findings also reveal that feelings, such as joy, shame, and insufficiency, are present in the process of planning. These feelings sometimes have consequences for decisions teachers make about their mathematics teaching.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Matematik -- Annan matematik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Mathematics -- Other Mathematics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

emotions
mathematics teaching
meaning
planning
Pedagogics and Educational Sciences
Pedagogik och Utbildningsvetenskap
Education and Learning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • LUMAT (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Grundén, Helena, ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Matematik
och Annan matematik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
LUMAT
Av lärosätet
Linnéuniversitetet
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy