SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-13817"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-13817" >

Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The voluntary use of Internet in corporate social responsibility (CSR) disclosure is an important step in applying Internet for corporate social responsibility disclosure. The challenging issues revolve both providers of Internet corporate social responsibility as well as users of the CSR report via Internet. Prior research has not been able to find relationships between firm characteristics and corporate governance mechanisms and use of Internet in corporate social responsibility disclosure. This study propose legitimacy theory as a potential alternative theory for explaining Internet corporate social responsibility (ICSR) disclosure. Furthermore, the study propose the stakeholder attributes on legitimacy and power may influence the CSR disclosure via Internet.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Accounting and Control
Redovisning och styrning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy