Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-19923" >
Ömsesidig samverkan...
Ömsesidig samverkan mellan pedagogisk forskning och pedagogisk praktik
-
- Alerby, Eva (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Bergmark, Ulrika (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Dahlén, Göran (författare)
- Piteå kommun
-
visa fler...
-
- Larsson, Iris Rosengren (författare)
- Piteå kommun
-
- Vikström, Anna (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Westman, Susanne (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Lärarförbundet, 2010
- 2010
- Svenska.
-
Ingår i: Utbildning på vetenskaplig grund. - Stockholm : Lärarförbundet. - 9789197808835 ; , s. 22-32
- Relaterad länk:
-
https://ltu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vad innebär det i praktiken att skolans och förskolans verksamhet skall vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet? Det vi tycker är intressant att lyfta fram är på vilket sätt forskningen bedrivs, hur forskningsfrågorna kommer till och hur resultaten kommer den pedagogiska praktiken tillgodo. I denna artikel diskuterar och problematiserar vi relationen mellan den pedagogiska forskningen och förskolans och skolans verksamhet. Diskussionerna exemplifieras från ett konkret forsknings- och samverkansprojekt, där forskning och praktik har gått hand i hand. Vidare ger en forskare, en doktorand, en lärarutbildare, en skolledare och en lärare sin personliga syn på samverkan mellan pedagogisk forskning och praktik.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Pedagogik
- Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas