Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-5567" >
Learning within and...
Learning within and beyond the classroom : compulsory school students voicing their positive experiences of school
-
- Backman, Ylva (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Alerby, Eva (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Bergmark, Ulrika (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
visa fler...
-
- Gardelli, Åsa (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Hertting, Krister (författare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Kostenius, Catrine (författare)
- Luleå tekniska universitet,Hälsa och rehabilitering
-
- Öhrling, Kerstin (författare)
- Luleå tekniska universitet,Omvårdnad
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Informa UK Limited, 2012
- 2012
- Engelska.
-
Ingår i: Scandinavian Journal of Educational Research. - : Informa UK Limited. - 0031-3831 .- 1470-1170. ; 56:5, s. 555-570
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The aim of this study was to describe, reflect upon, and create a deeper understanding of aspects relevant for promoting a positive school environment from a student perspective. The data was analyzed by using an inductive phenomenological method and based on written responses from 200 Swedish students from grades 5–9. The results indicated that the students found aspects within, as well as beyond, the classroom relevant for a positive school environment. For instance, outings were considered relevant for building and maintaining friendships and for learning processes. Moreover, the students discussed formal and informal conditions and considered social as well as structural circumstances important for having a good time in school. The relation between learning and well-being was also emphasized by the students.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Annan hälsovetenskap (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Other Health Sciences (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)
Nyckelord
- Pedagogik
- Education
- Health Science
- Hälsovetenskap
- Nursing
- Omvårdnad
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas