Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-82739" >
Explorativ bildning...
Explorativ bildning i strömmande medier : Spotify som ett case
-
- Ferm Almqvist, Cecilia, Professor, 1966- (redaktör/utgivare)
- Södertörns högskola,Luleå tekniska universitet,Musik, medier och teater,Södertörns Högskola. Stockholms musikpedagogiska institut,Pedagogik
-
- Leijonhufvud, Susanna, 1972- (redaktör/utgivare)
- Kungl. Musikhögskolan,Luleå tekniska universitet,Musik, medier och teater,Stockholms Musikpedagogiska Institut (SMI). Kungl. Musikhögskolan (KMH),Luleå tekniska universitet; SMI; KMH,Institutionen för musik, pedagogik och samhälle
-
- Ekberg, Niclas, 1970- (redaktör/utgivare)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789189109377
- Huddinge : Södertörns högskola, 2020
- Svenska 271 s.
- Relaterad länk:
-
http://urn.kb.se/res...
-
visa fler...
-
https://sh.diva-port... (Preview)
-
https://sh.diva-port... (primary) (Raw object)
-
http://sh.diva-porta...
-
https://kmh.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vilka bildningsprocesser kan urskiljas ur människors Spotifyanvändande? Det visar sig att ett sådant användande är tätt sammanflätat med musikalisk- såväl som digital kunskap. Med ett fokus på de bildningsprocesser som sker i samspelet mellan människa, teknik och musik utmanas förståelsen av vad en strömmande musiktjänst som Spotify kan erbjuda.”Evolving Bildung in the nexus of streaming services, art and users – Spotify as a case” är ett tvärdisciplinärt projekt som visar hur människans bildningsprocesser villkoras, utmanas och möjliggörs i och med den strömmande medieutvecklingen. Denna bok kan med fördel användas inom utbildningar i musikpedagogik, musikvetenskap, musikproduktion, ljudteknik, pedagogik, kulturstudier, sociologi, samt medie- och kommunikationsvetenskap.
- What educational processes take place in people's Spotify use? It turns out that such use is closely linked to musical as well as digital competences. With a focus on the educational processes that take place in the interplay between people, technology and music, the understanding of what a streaming music service like Spotify can offer is challenged."Evolving Bildung in the nexus of streaming services, art and users - Spotify as a case" is a cross-disciplinary project that shows how the processes of human education and self-formation are conditioned, challenged and made possible by the streaming media development. This book can be used in educations in music pedagogy, musicology, music production, audio engineering, pedagogy, cultural studies, sociology, and media and communication science.
Ämnesord
- HUMANIORA -- Konst -- Musik (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Arts -- Music (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Annan humaniora -- Kulturstudier (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Other Humanities -- Cultural Studies (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Spotify
- Streamad media
- Musik
- Bildning
- Pedagogik
- Education
- Musical Performance
- Musikalisk gestaltning
- Media and communication studies
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- sam (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas