SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-92177"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-92177" > Cracking and Fatigu...

Cracking and Fatigue of Heavy Loaded Prestressed Concrete Bridge in Sweden

Agredo Chavez, Angelica Maria (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
Gonzalez, Jaime (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
Andersson, Kasper, 1994- (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
visa fler...
Leidzen, Jon, 1989- (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
Andersson, Erik (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
Petersson, Mats (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
Sas, Gabriel, 1981- (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
Elfgren, Lennart, Senior Professor, 1942- (författare)
Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
Häggström, Jens (författare)
Swedish Traffic Administration, Luleå, Sweden
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Zürich : International Association for Bridge and Structural Engineering, 2022
2022
Engelska.
Ingår i: IABSE Symposium Prague 2022: Challenges for Existing and Oncoming Structures - Report, International Association for Bridge and Structural Engineering. - Zürich : International Association for Bridge and Structural Engineering. ; , s. 792-799
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • A prestressed concrete bridge was built in 1963 with BBRV cables. It has three spans and a total length of 134.8 m. Due to mining activities the bridge was loaded with trucks with a total weight of 90 ton during 2012-2014 and from 2019. Crack development has been monitored manually and from 2020 with strain gauges and LVDTs.Cracks normally vary between 0.1 to 0.3 mm in width and grow in length with time. In November 2020 some of the strain gauges on the concrete showed alarming growth and the bridge was closed for traffic. Additional strain gauges were installed on vertical reinforcement bars and an assessment was carried out of the fatigue capacity of the bridge. It was found that the new strain gauges did not indicate any growth in strain and that the fatigue capacity was sufficient. The bridge could be opened again for traffic after being closed for five weeks. Monitoring drift in the strain gauges and fatigue are discussed.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik -- Infrastrukturteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering -- Infrastructure Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Prestressed concrete bridge
cracking
fatigue
monitoring
assessment
heavy loading
Byggkonstruktion
Structural Engineering

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy