Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-10003" >
Forskning om och ti...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I min forskning mellan åren 2007-2012 (Amhag & Jakobsson, 2009, Amhag, 2010, 2011, 2012, 2013) har jag intresserat mig för hur högskolestudenters skriftliga meningsutbyten och feedbackprocesser i den nätbaserade plattformen, It´s learning, understödjer ett formativt och meningsfullt lärande. Jag har närmare undersökt i vilken omfattning studenter ger och får kamratrespons på olika kursuppgifter samt på vilket sätt de ger och tar till sig andras återkoppling samt självvärderar sitt lärande. Andra frågor jag ställde var om studenterna blir mer medvetna granskare när de läser in sina egna erfarenheter och intentioner i andras arbeten? En ytterligare fråga var om kamratrespons är ett mellansteg till självvärdering?
Nyckelord
- bedömning
- feedback
- formativ bedömning
- självvärdering
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas