SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-11171"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-11171" > Design of Collabora...

Design of Collaborative Peer Feedback with Self-assessment for Online Learning

Amhag, Lisbeth (författare)
Malmö högskola,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)
 (creator_code:org_t)
Aalborg Universitet, København, 2012
2012
Engelska.
Ingår i: Conference Proceedings. - : Aalborg Universitet, København. ; , s. 65-67
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper focuses on how online course outlines can be designed to improve the impact and added value of collaborative peer activities in distance education. Data were collected from 22 student teachers’ peer feedback with self-assessments during two consecutive 15 credit web-based courses. The result shows that the quality in the collaborative peer feedback is developing between the two courses, but there is a lack of reflections in their self-assessments.

Nyckelord

Peer Feedback
Self-assessment
Collaborative Learning
Interactive Learning
Online Learning
Distance Learning

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Amhag, Lisbeth
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy