SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-1207"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-1207" > Matematikprestation...

Matematikprestationer och elever med dövhet eller hörselnedsättning

Foisack, Elsa (författare)
Malmö högskola,Fakulteten för lärande och samhälle (LS)
Pagliaro, Claudia M. (författare)
Michigan State University
Kelly, Ronald R. (författare)
Rochester Institute of Technology
 (creator_code:org_t)
Lärande och samhälle, Malmö högskola, 2013
2013
Svenska.
Ingår i: Educare. - : Lärande och samhälle, Malmö högskola. - 1653-1868 .- 2004-5190. ; :1, s. 68-92
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The mathematics performance of Swedish deaf and hard‐of‐hearing students was compared to that of hearing students to relate the situation in Sweden to recent international research results. Quantitative analysis of performance on the national subject test in mathematics and questionnaire on demographic variables for the deaf and hard‐of ‐hearing students were used. Analyses showed significant differences overall between deaf and hard‐ofhearing students and their hearing counterparts, but more importantly, gave insight into specific areas in which deaf and hard‐of‐hearing students may succeed or falter. In the study no significant differences in mathematics performance appeared between the deaf and hard‐of‐hearing students if sign language or spoken language was used as the language of instruction. No significant differences appeared depending on investigated background variables between the two groups, students mainly taught in sign language (class for the deaf) and students mainly taught in spoken language (class for the hard‐of‐ hearing). Demographic variables investigated were students’ gender, hearing status, additional functional disability, born is Sweden or not as well as parents’ hearing status, level of education, born is Sweden or not. The study serves as a basis for further investigations to develop deaf and hard‐of‐hearing students’ performance in mathematics.

Nyckelord

deaf
hard-of-hearing
mathematics performance
national test in mathematics
sign language

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • Educare (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Foisack, Elsa
Pagliaro, Claudi ...
Kelly, Ronald R.
Artiklar i publikationen
Educare
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy