Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-1218" >
Dokumentation, styr...
-
Asp-Onsjö, LisaGothenburg University
(författare)
Dokumentation, styrning och kontroll i den svenska skolan
- Artikel/kapitelSvenska2011
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Malmö högskola, Lärande och Samhälle,2011
-
electronicrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mau-1218
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-1218URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:svenska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Documentation is a wide spread activity in all parts of society. During the last two decades the demand for teachers to write different documents has increased and concerns all students, not only those in need of special support. Documentation is never neutral; it is a way of creating reality or, a part of what Foucault calls the “production of truth”. Society is drawn in to what can be described as documentality. The aim of this article is to contribute to the understanding of the role of documentation practices in contemporary Swedish schools and the repercussions on the learning processes and the understanding of the nature of knowledge.
Ämnesord och genrebeteckningar
-
documentation
-
governmentality
-
documentality
-
communication
-
“truth production”
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Gothenburg University
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Educare: Malmö högskola, Lärande och Samhälle:2, s. 39-561653-18682004-5190
Internetlänk
Hitta via bibliotek
-
Educare
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas