Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-13139" >
Educational Policie...
Educational Policies that Address Social Inequality : Country Report: Denmark
-
- Cederberg, Margareta (författare)
- Malmö högskola,Institutionen för hälso- och välfärdsstudier (HV),Institutionen för socialt arbete (SA)
-
- Lingärde, Svante (författare)
- Malmö högskola,Institutionen för hälso- och välfärdsstudier (HV),Institutionen för socialt arbete (SA)
-
(creator_code:org_t)
- EPASI, 2008
- Engelska.
- Relaterad länk:
-
http://www.epasi.eu
-
visa fler...
-
http://www.epasi.eu/...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Rapporten granskar missgynnande i grundskole- och gymnasieutbildning och utbildningspolitik i Danmark i relation till sju faktorer: kön och genus, funktionshinder, etnisk minoritetsstatus, inhemsk minoritetsstatus, modersmål, religion och socioekonomiska förhållanden.
- The report examines educational disadvantage in primary and secondary school and educational policies in Denmark in relation to seven factors: gender, disability, ethnic minority status, indigenous minority status, language, religion, and socio-economic conditions.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)