SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-18427"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-18427" > Using Q methodology :

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00002857naa a2200397 4500
001oai:DiVA.org:mau-18427
003SwePub
008201001s2020 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-184272 URI
024a https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.1003612 DOI
040 a (SwePub)mau
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a art2 swepub-publicationtype
100a Lundberg, Adrianu Malmö universitet,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)4 aut0 (Swepub:mau)af5195
2451 0a Using Q methodology :b Sorting out subjectivity in educational research
264 1b Elsevier,c 2020
338 a electronic2 rdacarrier
520 a Understanding subjective perspectives and lived experiences of different stakeholders can improve pupils’ learning environment in compulsory school settings. Q methodology is an inherently mixed method approach and regarded as the basis for the science of subjectivity. The present paper reviewed recent Q methodological publications in compulsory education research. Seventy-four studies reporting from context in twenty countries met the inclusion criteria and showed a wide-ranging and diverse application of the research methodology. The subjectivity of teachers, pupils and others were explored on topics related to the science of learning and development and teacher characteristics. This review showcases how Q methodology is applied to access subjectivity in educational research and provides an overview of Q methodological find- ings and implications for the field. The wide range of the application of Q studies in compulsory education attests to the flexibility and suitability of this research method in educational research.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskap0 (SwePub)5032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciences0 (SwePub)5032 hsv//eng
653 a Compulsory education
653 a Mixed method
653 a Research review
653 a Participatory research
653 a Science of learning and development (SoLD)
700a de Leeuw, Renskeu University of Groningen, the Netherlands4 aut
700a Aliani, Renatau University of Melbourne, Australia4 aut
710a Malmö universitetb Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)4 org
773t Educational Research Reviewd : Elsevierg 31q 31x 1747-938Xx 1878-0385
856u https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100361y Fulltext
856u https://mau.diva-portal.org/smash/get/diva2:1472293/FULLTEXT01.pdfx primaryx Raw objecty fulltext:print
856u https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100361
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-18427
8564 8u https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100361

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lundberg, Adrian
de Leeuw, Renske
Aliani, Renata
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Educational Rese ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy