SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-24079"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-24079" > The UX of Interacti...

  • Ghajargar, Maliheh,1980-Malmö universitet,Internet of Things and People (IOTAP),Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3) (författare)

The UX of Interactive Machine Learning

  • Artikel/kapitelEngelska2020

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2020-10-26
  • New York, USA :Association for Computing Machinery (ACM),2020
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mau-24079
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-24079URI
  • https://doi.org/10.1145/3419249.3421236DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Machine Learning (ML) has been a prominent area of research within Artificial Intelligence (AI). ML uses mathematical models to recognize patterns in large and complex data sets to aid decision making in different application areas, such as image and speech recognition, consumer recommendations, fraud detection and more. ML systems typically go through a training period in which the system encounters and learns about the data; further, this training often requires some degree of human intervention. Interactive machine learning (IML) refers to ML applications that depend on continuous user interaction. From an HCI perspective, how humans interact with and experience ML models in training is the main focus of this workshop proposal. In this workshop we focus on the user experience (UX) of Interactive Machine Learning, a topic with implications not only for usability but also for the long-term success of the IML systems themselves.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Persson, Jan A.Malmö universitet,Internet of Things and People (IOTAP),Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)(Swepub:mau)ksjape (författare)
  • Bardzell, JeffreyPennsylvania State University (författare)
  • Holmberg, LarsMalmö universitet,Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT),Internet of Things and People (IOTAP)(Swepub:mau)k3lara (författare)
  • Tegen, AgnesMalmö universitet,Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT),Internet of Things and People (IOTAP)(Swepub:mau)ah5946 (författare)
  • Malmö universitetInternet of Things and People (IOTAP) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:NordiCHI 2020, 11th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Shaping Experiences, Shaping SocietyNew York, USA : Association for Computing Machinery (ACM)

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ghajargar, Malih ...
Persson, Jan A.
Bardzell, Jeffre ...
Holmberg, Lars
Tegen, Agnes
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
och Datorsystem
HUMANIORA
HUMANIORA
och Konst
och Design
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy