SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-3187"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-3187" > Challenging traditi...

Challenging traditions? : pupils in need of special support in Swedish independent schools

Göransson, Kerstin (författare)
Magnusson, Gunnlaugur (författare)
Nilholm, Claes (författare)
Malmö högskola,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)
 (creator_code:org_t)
Universitetsforlaget, 2012
2012
Engelska.
Ingår i: Nordic Studies in Education. - : Universitetsforlaget. - 1891-5914 .- 1891-5949. ; :3-4, s. 262-280
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article presents the general situation for pupils in need of special support (PNSS) in Swedish independent compulsory schools. The analysis is based on a survey of all independent schools in Sweden. The results show that the number of PNSS is lower in independent schools than in municipal schools and that a deficit perspective seems to be common regarding explanations for school problems. There is, however, great diversity among the schools. The conclusions are that school choice as a challenge to the traditional way of conceiving education seems to be more effective for some other groups of pupils than for PNSS and that there are few signs that independent schools challenge traditions in work with PNSS.

Nyckelord

independent schools
pupils in need of special support
inclusion

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy