SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-37093"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-37093" > On the use of clust...

On the use of clustering analysis for identification of unsafe places in an urban traffic network

Holmgren, Johan (författare)
Malmö universitet,Internet of Things and People (IOTAP),Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT),Malmo Univ, Internet Things & People Res Ctr, S-20506 Malmo, Sweden.;Malmo Univ, Dept Comp Sci & Media Technol, S-20506 Malmo, Sweden.
Knapen, Luk (författare)
Hasselt University, Martelarenlaan 42, Hasselt, 3500, Belgium; VU Amsterdam, De Boelelaan 1105, Amsterdam, 1081, Netherlands
Olsson, Viktor (författare)
Malmö universitet,Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT),Internet of Things and People (IOTAP)
visa fler...
Masud, Alexander Persson (författare)
Malmö universitet,Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT),Internet of Things and People (IOTAP)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: Procedia Computer Science. - : Elsevier. - 1877-0509. ; 170, s. 187-194
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • As an alternative to the car, the bicycle is considered important for obtaining more sustainable urban transport. The bicycle has many positive effects; however, bicyclists are more vulnerable than users of other transport modes, and the number of bicycle related injuries and fatalities are too high. We present a clustering analysis aiming to support the identification of the locations of bicyclists' perceived unsafety in an urban traffic network, so-called bicycle impediments. In particular, we used an iterative k-means clustering approach, which is a contribution of the current paper, and DBSCAN. In contrast to standard k-means clustering, our iterative k-means clustering approach enables to remove outliers from the data set. In our study, we used data collected by bicyclists travelling in the city of Lund, Sweden, where each data point defines a location and time of a bicyclist's perceived unsafety. The results of our study show that 1) clustering is a useful approach in order to support the identification of perceived unsafe locations for bicyclists in an urban traffic network and 2) it might be beneficial to combine different types of clustering to support the identification process. (C) 2020 The Authors. Published by Elsevier B.V.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik -- Transportteknik och logistik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering -- Transport Systems and Logistics (hsv//eng)

Nyckelord

Cluster analysis
k-means
iterative k-means
DBSCAN
Click-point data
bicycle impediment

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Holmgren, Johan
Knapen, Luk
Olsson, Viktor
Masud, Alexander ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Transportteknik ...
Artiklar i publikationen
Procedia Compute ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy