Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-46453" >
Vetenskapliga teori...
Vetenskapliga teoriers funktion och roll i utbildning
-
- Jobér, Anna, 1975- (författare)
- Malmö universitet,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)
-
- Serder, Margareta, Universitetslektor i utbildningsvetenskap, 1971- (författare)
- Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
-
(creator_code:org_t)
- 1
- Stockholm : Natur och kultur, 2021
- 2021
- Svenska.
-
Ingår i: Vetenskapliga teorier för lärare. - Stockholm : Natur och kultur. - 9789127827608 ; , s. 15-25
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I denna antologi har vi samlat en mängd teorier som är betydelsefulla för förskolans och skolans verksamhet, och i synnerhet de som gäller undervisning, fostran och barngruppens eller klassrummets ledarskap. I det här kapitlet beskriver vi de olika funktioner som teorier oftast har i det utbildningsvetenskapliga fältet och ger en introduktion till boken och hur du som läsare kan närma dig olika teoriers begreppsväldar.
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas