SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-46453"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-46453" > Vetenskapliga teori...

Vetenskapliga teoriers funktion och roll i utbildning

Jobér, Anna, 1975- (författare)
Malmö universitet,Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)
Serder, Margareta, Universitetslektor i utbildningsvetenskap, 1971- (författare)
Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
 (creator_code:org_t)
1
Stockholm : Natur och kultur, 2021
2021
Svenska.
Ingår i: Vetenskapliga teorier för lärare. - Stockholm : Natur och kultur. - 9789127827608 ; , s. 15-25
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • I denna antologi har vi samlat en mängd teorier som är betydelsefulla för förskolans och skolans verksamhet, och i synnerhet de som gäller undervisning, fostran och barngruppens eller klassrummets ledarskap. I det här kapitlet beskriver vi de olika funktioner som teorier oftast har i det utbildningsvetenskapliga fältet och ger en introduktion till boken och hur du som läsare kan närma dig olika teoriers begreppsväldar. 

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Jobér, Anna, 197 ...
Serder, Margaret ...
Artiklar i publikationen
Vetenskapliga te ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy