SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-54358"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-54358" > Temporal orientatio...

  • Alvén, Fredrik,1972-Malmö universitet,Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI),Disciplinary literacy and inclusive teaching (författare)

Temporal orientation in Spanish and Swedish teacher students’ narratives about gender equality

  • Artikel/kapitelEngelska2022

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2022-08-08
  • HERMES History Education Research Network,2022
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mau-54358
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-54358URI
  • https://doi.org/10.52289/hej9.204DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The main objective of the study was to analyze how Swedish and Spanish pre-service teachers’ temporal orientation influences their narratives and moral conceptions about gender inequality. 55 Spanish students and 76 Swedish students participated. The narratives were analyzed through a separate process of coding by both authors and the subsequence crossing of information in order to achieve agreement and reliability for the codes used. The analysis shows differences depending on cultural context, which may reflect the learning of narrative templates in History Education instead of a reflexive and critical learning. Mainly Spanish students described time under the concepts of change and continuity while Swedish students oftener saw time more as abrupt changes when describing the differences of current gender inequality regarding past times. Likewise, in almost all the narratives there is a naive way of understanding the sense of change over time. In the narratives there are no calls for individual action or descriptions of what possible actions there are for us to fight for a better future probably because history education does not provide examples in the past which mirror current social issues. These reflections make us to question why we teach history and how we do it. 

Ämnesord och genrebeteckningar

  • Temporal orientation
  • Gender Equality
  • History teacher education
  • Moral
  • Historical consciousness
  • Narration

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Ortuno-Molina, JorgeUniversidad de Murcia, Spain (författare)
  • Malmö universitetInstitutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Historical Encounters: HERMES History Education Research Network9:2, s. 30-442203-7543

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Alvén, Fredrik, ...
Ortuno-Molina, J ...
Artiklar i publikationen
Historical Encou ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy