SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-62206"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-62206" > Blended learning in...

Blended learning in higher education : an approach, a model, and two theoretical frameworks

Becher Araujo Moraes, Simone (författare)
Malmö universitet,Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)
 (creator_code:org_t)
Malmö universitet, 2023
2023
Engelska.
Ingår i: Journal of Teaching and Learning in Higher Education (JoTL). - : Malmö universitet. - 2004-4097. ; 4:1
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In the last 2 years Higher Education Institutions around the world were forced to make the transition to online and now evaluate and recalculate mistakes, successes and opportunities to continue or adapt teaching to Blended Learning methodology, since going back to what was in the past no longer seems to be a viable path. This paper, through a literature review, is a first approach within the concept and the theoretical frameworks that make Blended Learning a possibility and a strong ally to promote meaningful Teaching and Learning in Higher Education. Subsequently, it is planned to carry out a systematic bibliographic analysis in order to go a step further and identify the main challenges and opportunities that Blended Learning brings to Teaching and Learning in Higher Education in the (post) pandemic context.
  • BLANDAT LÄRANDE I HÖGRE UTBILDNING: ETT FÖRSIKTIGHET, EN MODELL OCH TVÅ RAMARUnder de senaste 2 åren har högre utbildningsinstitutioner runt om i världen tvingats göra övergången till online och nu utvärdera och räkna om misstag, framgångar och möjligheter att fortsätta eller anpassa undervisningen till Blended Learning-metodik, eftersom man inte längre går tillbaka till det som var förr. verkar vara en gångbar väg. Denna uppsats, genom en litteraturöversikt, är ett första tillvägagångssätt inom konceptet och ramarna som gör Blended Learning till en möjlighet och en stark allierad för att främja meningsfull undervisning och lärande i högre utbildning. Därefter planeras det att genomföra en systematisk bibliografisk analys för att gå ett steg längre och identifiera de viktigaste utmaningarna och möjligheterna som Blended Learning tillför Teaching and Learning in Higher Education i (post) pandemi sammanhang.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Blended Learning
Frameworks
Higher Education
Blandat lärande
Ramverk
Högre utbildning

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Becher Araujo Mo ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Journal of Teach ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy