SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-67647"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-67647" > Advancing Sustainab...

Advancing Sustainability through Higher Education : Student Teachers Integrate Inner Development Goals (IDG) and Future-Oriented Methodologies

Nordén, Birgitta, Dr. 1952- (författare)
Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
 (creator_code:org_t)
MDPI, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Challenges. - : MDPI. - 2078-1547. ; 15:2, s. 28-52
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Methodologies for future-oriented research are mutually beneficial in highlighting differentmethodological perspectives and proposals for extending higher-education didactics toward sustainability.This study explores how different augmented-reality applications can enable new ways ofteaching and learning. It systematically investigates how student teachers (n = 18) in higher educationexperienced ongoing realities while designing learning activities for a hybrid conference and interconnectingsustainability knowings via didactic modeling and design thinking. This qualitative studyaims to develop a conceptual hybrid framework concerning the implications of student teachersincorporating design thinking and inner transition into their professional work with future-orientedmethodologies on didactic modeling for sustainability commitment. With a qualitative approach,data were collected during and after a hackathon-like workshop through student teachers’ reflections,post-workshop surveys, and observation field notes. The thematic analysis shed light on transgressivelearning and a transition in sustainability mindset through the activation of inner dimensions.Findings reinforcing sustainability commitment evolved around the following categories: beingauthentic (intra-personal competence), collaborating co-creatively (interpersonal competence), thinkinglong-term-oriented (futures-thinking competence on implementing didactics understanding),relating to creative confidence (values-thinking competence as embodied engagement), and actingbased on perseverant professional knowledge-driven change (bridging didactics) by connectingtheory-loaded empiricism and empirically loaded theory. The results highlight some of the keyfeatures of future-oriented methodologies and approaches to future-oriented methodologies, whichinclude collaboration, boundary crossing, and exploration, and show the conditions that can supportor hinder methodological development and innovation.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Social och ekonomisk geografi -- Kulturgeografi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Social and Economic Geography -- Human Geography (hsv//eng)

Nyckelord

augmented learning; design thinking; didactic modeling; higher education didactics for sustainability (HEDS); hybridity; inner development goals; sustainability competencies
Sustainable studies
Hållbarhetsstudier
Naturvetenskapernas didaktik
Science education
Interaktionsdesign
Interaktionsdesign
Barn- och ungdomsvetenskap
Child and youth studies
Arbete och organisation
Arbete och organisation
Global politik
Global politics
Organisationsstudier
Organisational studies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nordén, Birgitta ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Social och ekono ...
och Kulturgeografi
Artiklar i publikationen
Challenges
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy