SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-69909"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-69909" > Critical eco-reflex...

Critical eco-reflexive approaches: A case study of “Teaching for sustainability” towards SDG 4.7 transition via a whole school approach perspective in higher education

Nordén, Birgitta, Dr. 1952- (författare)
Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
 (creator_code:org_t)
Cham, Switzerland : Springer Nature, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Whole School Approaches to Sustainability. - Cham, Switzerland : Springer Nature. - 9783031561719 - 9783031561726 ; , s. 275-290
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Rarely conducted in teacher training and professional development programmes, this case studyfocuses on achievable co-determining indicators of progress and on reflexive methodologiesfor transformative teaching towards sustainability as an essential component of learning-basedchange and innovation. It aims to examine how heterogenous groups of international teachereducation students experience their learning process in the context of a student-led nontraditional inquiry-based learning assessment. With a critical eco-reflexive approach assistedby participatory action research, the students analyse and describe their interpretation of criticalconsciousness, critical literacy (content), and critical agency (mode) involved in sustainabilityeducation. They also reflect upon the standards of their upcoming profession. The findingsindicate that the current teacher education ought to be revised didactically towards a WholeInstitution Approach. The context of our global challenges requires a holistic approach to HESD-based teacher education embedded in integrative worldview perspectives, pluralism, andsustainability awareness.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Geovetenskap och miljövetenskap -- Miljövetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Earth and Related Environmental Sciences -- Environmental Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Anthropocene challenges
critical reflexive consciousness
eco-reflexive Bildung
HESD
international student teachers
reflexive methodologies for transformative teaching
Whole School Approach; WSA in higher education; Whole Institution Approach (WIA)
Sustainable studies
Hållbarhetsstudier
Naturvetenskapernas didaktik
Science education
Barn- och ungdomsvetenskap
Child and youth studies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nordén, Birgitta ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Geovetenskap och ...
och Miljövetenskap
Artiklar i publikationen
Whole School App ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy