SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-41441"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-41441" > How do we teach mod...

How do we teach modelling and model-driven engineering? : A survey

Ciccozzi, Federico, 1983- (författare)
Mälardalens högskola,Inbyggda system
Lambers, L. (författare)
Hasso-Plattner-Institut Potsdam, Germany
Pierantonio, A. (författare)
University of L'Aquila, L'Aquila, Italy
visa fler...
Taentzer, G. (författare)
Philipps-Universität Marburg, Marburg, Germany
Famelis, M. (författare)
Université de Montréal, Montreal, Canada
Mosser, S. (författare)
Université Côte d'Azur, CNRS, I3S Sophia, Antipolis, France
Rensink, A. (författare)
University of Twente, Enschede, Netherlands
Vallecillo, A. (författare)
Universidad de Málaga, Málaga, Spain
Kappel, G. (författare)
CDP, TU Wien, Vienna, Austria
Paige, R. F. (författare)
University of York York, United Kingdom
Salay, R. (författare)
University of Toronto, Toronto, Canada
Wimmer, M. (författare)
CDL-MINT, TU Wien, Vienna, Austria
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018-10-14
2018
Engelska.
Ingår i: 21st ACM/IEEE International Conference on Model Driven Engineering Languages and Systems. - New York, NY, USA : Association for Computing Machinery, Inc. - 9781450359658 ; , s. 122-129
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Understanding the experiences of instructors teaching modelling and model-driven engineering is of great relevance to determining how MDE courses should be managed in terms of content, assessment, and teaching methods. In this paper, we report the results of a survey of 47 instructors in this field. Questions address course content, tools and technologies used, as well as positive and negative factors affecting learning outcomes. We analyse the results and summarise key findings with the potential of improving the state of teaching and learning practices. The survey is a preliminary effort in giving a structured overview on the state-of-the-practice within teaching modeling and model-driven engineering (from the point of view of the instructor).

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Education
Model-driven engineering
Modelling
Curricula
Models
Surveys
Course contents
Learning outcome
State of the practice
Teaching and learning
Teaching methods
Teaching model
Tools and technologies
Teaching

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy