Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-41441" >
How do we teach mod...
How do we teach modelling and model-driven engineering? : A survey
-
- Ciccozzi, Federico, 1983- (författare)
- Mälardalens högskola,Inbyggda system
-
- Lambers, L. (författare)
- Hasso-Plattner-Institut Potsdam, Germany
-
- Pierantonio, A. (författare)
- University of L'Aquila, L'Aquila, Italy
-
visa fler...
-
- Taentzer, G. (författare)
- Philipps-Universität Marburg, Marburg, Germany
-
- Famelis, M. (författare)
- Université de Montréal, Montreal, Canada
-
- Mosser, S. (författare)
- Université Côte d'Azur, CNRS, I3S Sophia, Antipolis, France
-
- Rensink, A. (författare)
- University of Twente, Enschede, Netherlands
-
- Vallecillo, A. (författare)
- Universidad de Málaga, Málaga, Spain
-
- Kappel, G. (författare)
- CDP, TU Wien, Vienna, Austria
-
- Paige, R. F. (författare)
- University of York York, United Kingdom
-
- Salay, R. (författare)
- University of Toronto, Toronto, Canada
-
- Wimmer, M. (författare)
- CDL-MINT, TU Wien, Vienna, Austria
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2018-10-14
- 2018
- Engelska.
-
Ingår i: 21st ACM/IEEE International Conference on Model Driven Engineering Languages and Systems. - New York, NY, USA : Association for Computing Machinery, Inc. - 9781450359658 ; , s. 122-129
- Relaterad länk:
-
https://ris.utwente....
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Understanding the experiences of instructors teaching modelling and model-driven engineering is of great relevance to determining how MDE courses should be managed in terms of content, assessment, and teaching methods. In this paper, we report the results of a survey of 47 instructors in this field. Questions address course content, tools and technologies used, as well as positive and negative factors affecting learning outcomes. We analyse the results and summarise key findings with the potential of improving the state of teaching and learning practices. The survey is a preliminary effort in giving a structured overview on the state-of-the-practice within teaching modeling and model-driven engineering (from the point of view of the instructor).
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)
Nyckelord
- Education
- Model-driven engineering
- Modelling
- Curricula
- Models
- Surveys
- Course contents
- Learning outcome
- State of the practice
- Teaching and learning
- Teaching methods
- Teaching model
- Tools and technologies
- Teaching
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Ciccozzi, Federi ...
-
Lambers, L.
-
Pierantonio, A.
-
Taentzer, G.
-
Famelis, M.
-
Mosser, S.
-
visa fler...
-
Rensink, A.
-
Vallecillo, A.
-
Kappel, G.
-
Paige, R. F.
-
Salay, R.
-
Wimmer, M.
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
-
TEKNIK OCH TEKNO ...
-
och Elektroteknik oc ...
- Artiklar i publikationen
-
21st ACM/IEEE In ...
- Av lärosätet
-
Mälardalens universitet