Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-41486" >
Digitalization in t...
Digitalization in the global sales era : The analysis of a cross-national dataset
-
- Lindh, Cecilia, 1974- (författare)
- Mälardalens högskola,Industriell ekonomi och organisation
-
- Rovira Nordman, Emilia (författare)
- Mälardalens högskola,Industriell ekonomi och organisation
-
- Melén Hånell, Sara (författare)
- Handelshögskolan i Stockholm, Sweden
-
visa fler...
-
- Safari, Aswo (författare)
- Mälardalens högskola,Industriell ekonomi och organisation
-
- Hadjikhani, Annoch, 1985- (författare)
- Mälardalens högskola,Industriell ekonomi och organisation
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2018
- 2018
- Engelska.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Consumers shop increasingly on-line without thinking of national borders. This circumstancehighlights the need to increase the understanding of consumers’ cross-national purchasing and e-commerce. This study focuses on consumers’ online purchasing behaviour, studying consumers’ internet skills, website perceived ease of use and web-trust as antecedents of purchase intent. By analysing a cross-national data set of 788 consumers from different countries, the results show that consumers which make online-purchases are skilled internet- users. Moreover, the lack of trust that consumers may feel when making online-purchases, canbe lessened by a website’s perceived ease of use. The results have implications for future studiesabout e-commerce as an international phenomenon.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Nyckelord
- EASE OF USE
- INTERNET SKILLS
- WEB-TRUST
- PURCHASE INTENT
- INTERNATIONAL E-COMMERCE
- industriell ekonomi och organisation
- Industrial Economics and Organisations
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)