Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-10652" >
Automated semantic ...
-
Zanker, Markus
(författare)
Automated semantic annotation of tourism resources based on geo-spatial data
- Artikel/kapitelEngelska2009
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
New York; Sydney; Tokyo :Cognizant Communication Corp.2009
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:miun-10652
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:miun:diva-10652URI
-
https://doi.org/10.3727/109830510X12670455864401DOI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Web 2.0 applications, now common in the tourism domain, make it easy to share travel related experiences and opinions, thus, leading to the creation of enormous amounts of user generated content. This type of tourist information must, however, be preprocessed by structuring and aggregating it in order to avoid overwhelming users. In this article we, therefore, propose a knowledge-based approach that exploits spatial proximity to annotate resources with qualitative semantic concepts for tourism products, such as proximity to a lake or opportunities for specific sporting activities. Finally, the article describes the successful prototypical implementation of the proposed technique and provides insight into a practical usage scenario
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Jessenitschnig, Markus
(författare)
-
Fuchs, MatthiasMittuniversitetet,Institutionen för samhällsvetenskap (-2013),ETOUR(Swepub:miun)matfuc
(författare)
-
MittuniversitetetInstitutionen för samhällsvetenskap (-2013)
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Information Technology & TourismNew York; Sydney; Tokyo : Cognizant Communication Corp.11:4, s. 341-3541098-30581943-4294
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas