SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-18038"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-18038" > Classification of c...

Classification of customer Reviews based on Sentiment Analysis

Gräbner, Dietmar (författare)
Econob, Austria
Zanker, Markus (författare)
Institute of Applied Informatics, Alpen-Adria-Universität, Klagenfurt, Austria
Fliedl, Günther (författare)
Institute of Applied Informatics, Alpen-Adria-Universität, Klagenfurt, Austria
visa fler...
Fuchs, Matthias (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för samhällsvetenskap (-2013),ETOUR
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Vienna : Springer, 2012
2012
Engelska.
Ingår i: Information and Communication Technologies in Tourism 2012. - Vienna : Springer. - 9783709111413 ; , s. 460-470
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this paper we propose a system that performs the classification of customer reviews of hotels by means of a sentiment analysis. We elaborate on a process to extract a domainspecific lexicon of semantically relevant words based on a given corpus (Scharl et al., 2003; Pak & Paroubek, 2010). The resulting lexicon backs the sentiment analysis for generating a classification of the reviews. The evaluation of the classification on test data shows that the proposed system performs better compared to a predefined baseline: if a customer review is classified as good or bad the classification is correct with a probability of about 90%.

Nyckelord

Web 2.0; sentiment analysis; customer reviews; classification

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy