SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-23492"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-23492" > Social media in the...

Social media in the professional work of Polish, Russian and Swedish journalists

Appelberg, Jonas, 1985- (författare)
Mittuniversitetet,Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap,Södertörns högskola,Journalistik,Mid Sweden University
Johansson, Elena (författare)
Södertörns högskola,Journalistik,Moscow State University
Nygren, Gunnar, 1954- (författare)
Södertörns högskola,Journalistik
visa fler...
Baranowski, Pawel (författare)
Wroclaw University
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Darmstadt : International Association of Research Organizations for the Information, Media and Graphic Arts Industrie (IARIGAI), 2014
2014
Engelska.
Ingår i: Journal of Print and Media Technology Research. - Darmstadt : International Association of Research Organizations for the Information, Media and Graphic Arts Industrie (IARIGAI). - 2223-8905 .- 2414-6250. ; 3:2, s. 107-118
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Professional journalistic culture is a complex of journalistic values, practices, norms and media products. On the one hand it tends to unification across the globe, but on the other hand these cultures varies according to cultural diversities.  Technological development leads to a media convergence, increasing interactivity and plenty of opportunities for individualization of media content influence audience’s demands and consequently challenge of traditional routine of journalists’ work, affect professional practices and even undermine traditional role of a journalist in society. Social media creates new conditions for both actors: readers/viewers/listeners and for media professionals who use it as a tool for media work.  Journalists in the different countries, however, use social media for professional needs not equally. This paper is discussing differences and similarities in the patterns of social media use by Polish, Russian and Swedish journalists.  The research is based on a survey of 500 journalists in each country.  

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Annan teknik -- Mediateknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Other Engineering and Technologies -- Media Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Engineering And Technology
Other Engineering And Technologies
Media Engineering
Teknik Och Teknologier
Annan Teknik
Mediateknik
Professional Journalistic Culture
Social Media Platforms
User Generated Content
Media
Gatekeeping
Participatory Culture.
Politics
Economy And The Organization Of Society
Politik
Ekonomi Och Samhällets Organisering
Politics, Economy and the Organization of Society
Östersjö- och Östeuropaforskning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy