SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-29666"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-29666" > Kampen mot textrekl...

Kampen mot textreklam runt sekelskiftet 1900 : Statligt ingripande eller självreglering?

Harvard, Jonas, 1971- (författare)
Mittuniversitetet,Avdelningen för humaniora,Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap
 (creator_code:org_t)
Lund : Nordic Academic Press, 2016
2016
Svenska.
Ingår i: Den nya staten. - Lund : Nordic Academic Press. - 9789188168641 ; , s. 179-211
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Artikeln presenterar en studie av textreklam i svensk dagspress årtiondena efter 1900, hur fenomenet textreklam diskuterades i pressen, samt försöken att i riksdagen reglera förekomsten av textreklam genom pressreformer

Ämnesord

HUMANIORA  -- Historia och arkeologi -- Historia (hsv//swe)
HUMANITIES  -- History and Archaeology -- History (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications (hsv//eng)

Nyckelord

native advertising
native content
paid editorials
media history
textreklam
native advertising
native content
presshistoria
reklamhistoria

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Harvard, Jonas, ...
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Historia och ark ...
och Historia
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
Artiklar i publikationen
Den nya staten
Av lärosätet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy