Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-36652" >
Social, emotional a...
Social, emotional and intercultural competencies: a literature review with a particular focus on the school staff
-
- Nielsen, Birgitte Lund (författare)
- VIA Univ Coll, Aarhus, Denmark
-
- Laursen, Hilmar Dyrborg (författare)
- VIA Univ Coll, Aarhus, Denmark
-
- Reol, Lise Andersen (författare)
- VIA Univ Coll, Aarhus, Denmark
-
visa fler...
-
- Jensen, Helle (författare)
- VIA Univ Coll, Aarhus, Denmark
-
- Kozina, Ana (författare)
- Ctr Evaluat Studies, Ljubljana, Slovenia
-
- Vidmar, Masa (författare)
- Ctr Evaluat Studies, Ljubljana, Slovenia
-
- Rasmusson, Maria, 1973- (författare)
- Uppsala universitet,Mittuniversitetet,Institutionen för utbildningsvetenskap,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier,STOLP
-
- Marusic, Iris (författare)
- Ctr Educ Res & Dev, Zagreb, Croatia
-
- Denk, Albert (författare)
- Tech Univ Munich, Munich, Germany
-
- Roczen, Nina (författare)
- Leibniz Inst Res & Informat Educ, Frankfurt, Germany
-
- Jurko, Svetlana (författare)
- Network Educ Policy Ctr, Zagreb, Croatia
-
- Ojstersek, Ales (författare)
- Minist Educ Sci & Sports Slovenia, Ljubljana, Slovenia
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2019-04-23
- 2019
- Engelska.
-
Ingår i: European Journal of Teacher Education. - : Informa UK Limited. - 0261-9768 .- 1469-5928. ; 42:3, s. 410-428
- Relaterad länk:
-
http://uu.diva-porta...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://uu.diva-port... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Framed by the EU-project Hand in Hand focusing on Social, Emotional and Intercultural (SEI) competencies among students and school staff the paper discusses implementation and professional competencies based on a literature review. Five themes were identified: 1) Intercultural/transcultural competency is not often referred to in the same research as social-emotional learning, though socio-emotional aspects appear to be `in the core ', 2) it is crucial to be aware of agency among school staff in a SEI-implementation, 3) successful implementation is about more than the activities in the specific program, it is rather about elements in synergy and professional learning over time, 4) the subtle balance between adaptation and fidelity might best be addressed in an adaptive curriculum emphasizing active ingredients, and 5) this is a field with many intervention studies, but it is urgent to consider if the psychometric measures are sufficiently sensitive to catch the subtle changes related to SEI-competencies.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Teacher student relationship
- cultural awareness
- professional development
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Nielsen, Birgitt ...
-
Laursen, Hilmar ...
-
Reol, Lise Ander ...
-
Jensen, Helle
-
Kozina, Ana
-
Vidmar, Masa
-
visa fler...
-
Rasmusson, Maria ...
-
Marusic, Iris
-
Denk, Albert
-
Roczen, Nina
-
Jurko, Svetlana
-
Ojstersek, Ales
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Pedagogik
- Artiklar i publikationen
-
European Journal ...
- Av lärosätet
-
Mittuniversitetet
-
Uppsala universitet