SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-40455"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-40455" > Not so Intimate Ins...

Not so Intimate Instagram : Images of Swedish Political Party Leaders in the 2018 National Election Campaign

Grusell, Marie, 1965 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Nord, Lars, 1958- (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-),DEMICOM
 (creator_code:org_t)
2020-11-09
2023
Engelska.
Ingår i: Journal of Political Marketing. - : Informa UK Limited. - 1537-7857 .- 1537-7865. ; 22:2, s. 92-107
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The visual components of political communication are closely related tothe ongoing personalization of politics. Not only do the media focus theirstories on candidates and leaders, but also the parties’own work with theelectoral campaigns and political propaganda have an increasing focus onthe individual candidates and leaders. This study focuses on how politicalparty leaders chose to use visual images in their self-presentation onInstagram during the 2018 general election in Sweden. This is donethrough a quantitative content analysis of party leaders’posts during thelast three weeks before Election Day.The results do not confirm an increasing level of personalization of politics.Party leaders were visually exposed in an innovative way, but still mainlywithin rather predictable campaign contexts. General social media standardshave been developed by political parties also on this platform. When applyingto these standards branding and long-term party strategy considerationsseem to be more important than possible short-term effects of exposing sur-prising personal and emotional characteristics of the party leader.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications (hsv//eng)

Nyckelord

elections
image
politicalmarketing
web
Elections
image
political marketing
web

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy