SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-41171"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-41171" > Fulfilment of desti...

Fulfilment of destination brand promise : the core of customer-based brand equity modelling for tourism destinations

Chekalina, Tatiana, 1979- (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism,Etour
Fuchs, Matthias, 1970- (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism
Lexhagen, Maria (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism,Etour
 (creator_code:org_t)
2015
2015
Engelska.
Ingår i: Tourism engagement. ; , s. 114-118
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Since tourism destination branding was introduced in the early 2000s, destination brand equity measurement and tracking has become one of the main research streams in the field of destination marketing (Pike, 2009). However, from a theoretical point of view, the concept of brand equity, which is a measure of the power of the brand and the link between marketing efforts and future destination performance, remains insufficiently elaborated, especially for the tourism destination context (Gartner, 2009).More specifically, tourism destination brand equity studies mainly attempt to directly transfer conceptualization and measurement approaches, which have been developed and tested for product brands, especially consumer packaged goods (Christodoulides and de Chernatony, 2010). Particularly, the majority of tourism destination brand equity studies (e.g., Boo et al., 2009; Konecnik and Gartner, 2007; Pike et al., 2010) adopt Aaker’s (1991) and Keller’s (1993) conceptualization of customer-based brand equity (CBBE), which derives from the field of cognitive psychology and focuses on multi-dimensional memory structures, such as awareness, image, quality, value and loyalty (Christodoulides and de Chernatony, 2010).

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Chekalina, Tatia ...
Fuchs, Matthias, ...
Lexhagen, Maria
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Övrig annan samh ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy