Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-47427" >
Subjective and Obje...
Subjective and Objective Quality Assessment for Volumetric Video
-
- Alexiou, Evangelos (författare)
- DIS, Centrum Wiskunde en Informatica, Amsterdam, the Netherlands
-
- Nehmé, Yana (författare)
- Origami, LIRIS, Lyon University, Lyon, France
-
- Zerman, Emin, 1989- (författare)
- Mittuniversitetet,Institutionen för data- och elektroteknik (2023-),Realistic3D
-
visa fler...
-
- Viola, Irene (författare)
- DIS, Centrum Wiskunde en Informatica, Amsterdam, the Netherlands
-
- Lavoué, Guillaume (författare)
- Origami, LIRIS, Lyon University, Lyon, France
-
- Ak, Ali (författare)
- IPI, L2SN, Nantes University, Nantes, France
-
- Smolic, Aljosa (författare)
- V-SENSE, School of Computer Science and Statistics, Trinity College Dublin, Dublin, Ireland
-
- Le Callet, Patrick (författare)
- IPI, L2SN, Nantes University, Nantes, France
-
- Cesar, Pablo (författare)
- Multimedia Computing, TU Delft, Delft, the Netherlands
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 1
- Cambridge, Massachusetts, USA : Academic Press, 2023
- 2023
- Engelska.
-
Ingår i: Immersive Video Technologies. - Cambridge, Massachusetts, USA : Academic Press. - 9780323917551 - 9780323986236 ; , s. 501-552
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Volumetric video (VV) is a novel form of video that allows recreation of real-world scenes in 3D with users consuming the content from any viewpoint they desire. This makes VV best suited for augmented reality (AR) or virtual reality (VR) applications. This freedom necessitates increased user interaction with the VV itself, which brings new challenges to its visual quality assessment. In this chapter, various aspects of VV quality assessment using subjective user studies and objective quality estimation methods are discussed. These aspects include the way or representing 3D models, mode of interaction, display settings (e.g., whether AR or VR headsets are used), rendering parameters, and how the characteristics of point clouds or meshes are used in quality estimation. The chapter discusses the advantages and disadvantages of different methods and provides take away messages for researchers.
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Datorteknik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Computer Engineering (hsv//eng)
Nyckelord
- Subjective quality assessment
- Objective quality metrics
- Point cloud
- Mesh
- Datasets
- User interaction
- Perception
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Alexiou, Evangel ...
-
Nehmé, Yana
-
Zerman, Emin, 19 ...
-
Viola, Irene
-
Lavoué, Guillaum ...
-
Ak, Ali
-
visa fler...
-
Smolic, Aljosa
-
Le Callet, Patri ...
-
Cesar, Pablo
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
-
TEKNIK OCH TEKNO ...
-
och Elektroteknik oc ...
-
- NATURVETENSKAP
-
NATURVETENSKAP
-
och Data och informa ...
-
och Datorteknik
- Artiklar i publikationen
-
Immersive Video ...
- Av lärosätet
-
Mittuniversitetet