Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-47960" >
Global Citizenship ...
Global Citizenship Education for global citizenship? : Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
-
- Nygren, Thomas, 1972- (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier
-
- Kronlid, David, 1963- (författare)
- Uppsala universitet,Etik,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier,SWEDESD - Internationellt center för lärande för hållbar utveckling
-
- Larsson, Esbjörn, 1968- (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier,Historiska institutionen
-
visa fler...
-
- Novak, Judit, 1985- (författare)
- University of Oslo
-
- Bentrovato, Denise (författare)
- University of Pretoria
-
- Wasserman, Johan (författare)
- University of Pretoria
-
- Welply, Oakleigh (författare)
- Durham University
-
- Anamika, Anamika (författare)
- National Institute of Educational Planning and Administration, Delhi
-
- Guath, Mona (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2020
- 2020
- Engelska.
-
Ingår i: Journal of Social Science Education. - 1618-5293. ; 19:4, s. 63-97
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.4...
-
visa fler...
-
https://www.jsse.org...
-
https://uu.diva-port... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.4...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Highlights:-Education about, through and for human rights, peace and sustainability in the global north and south is investigated from students’ point of view.- Knowledge, skills, and attitudes in line with international recommendations are evidentin all national contexts.- Students may identify violations of human rights and recognise acts of violence but struggle more to identify issues linked to sustainability and strategies to solve conflicts.- Knowing how to promote human rights, peace, or sustainability is more of a challenge than identifying human rights, peace, or sustainability.- Impact from teaching is associated with local contexts and a mix of teaching methods,both student centred and teacher directed
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Education for sustainable development
- human rights education
- peace education
- teaching methods
- global citizenship education
- Curriculum Studies
- Didaktik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Nygren, Thomas, ...
-
Kronlid, David, ...
-
Larsson, Esbjörn ...
-
Novak, Judit, 19 ...
-
Bentrovato, Deni ...
-
Wasserman, Johan
-
visa fler...
-
Welply, Oakleigh
-
Anamika, Anamika
-
Guath, Mona
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
- Artiklar i publikationen
-
Journal of Socia ...
- Av lärosätet
-
Mittuniversitetet
-
Uppsala universitet