SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-50457"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-50457" > Emotions, perceived...

Emotions, perceived risk and intentions to adopt emerging e-banking technology amongst educated young consumers

Abikari, Masoome (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism,CER
 (creator_code:org_t)
2024
2024
Engelska.
Ingår i: International Journal of Bank Marketing. - : Emerald. - 0265-2323 .- 1758-5937.
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose: The purpose of this paper is to examine the association between consumers’ emotions towards emerging e-banking technology, perceived risk and subsequent intention to adopt emerging e-banking technology. Design/methodology/approach: An online questionnaire was used to collect data, which were analysed in a quantitative study. The final sample of 224 educated young consumers, familiar with emerging e-banking technology, allowed testing of the research hypotheses by applying confirmatory factor analysis and structural equation modelling (SEM). Findings: The empirical results indicate that deterrence emotions and hedonic motivation are associated with consumers’ perceived risk and, subsequently, their intention to adopt emerging e-banking technology. Additionally, analysing the moderating role of hedonic motivation in the association between consumers’ deterrence emotions towards emerging e-banking technology and their perceived risk highlights the significant association of deterrence emotions with perceived risk, regardless of the presence of hedonic motivation. Originality/value: This study demonstrates the association between consumers’ emotions, perceived risk and subsequent intention to adopt emerging e-banking technology whilst underscoring the importance of distinguishing between different types of emotions and their corresponding appraisals. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Behavioural intention
Deterrence emotions
Emerging e-banking technology
Hedonic motivation
Loss emotions
Negative emotions
Perceived risk
Performance-risk concerns
Positive emotions
Psychological-risk concerns

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Abikari, Masoome
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy