Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-13176" >
Guided and unguided...
Guided and unguided self-help for social anxiety disorder : randomised controlled trial
-
- Furmark, Tomas (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Carlbring, Per (författare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för klinisk och socialpsykologi (CS),Filosofiska fakulteten
-
- Hedman, Erik (författare)
- Karolinska Institutet,Karolinska Institute, Department Clin Neurosci, Psychiat Sect, Stockholm, Sweden
-
visa fler...
-
- Sonnenstein, Annika (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Clevberger, Peder (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Bohman, Benjamin (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Eriksson, Anneli (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Hallen, Agneta (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Frykman, Mandus (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Holmstrom, Annelie (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Sparthan, Elisabeth (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Tillfors, Maria (författare)
- Örebro universitet,Akademin för juridik, psykologi och socialt arbete,University Orebro, Department Behav Social and Legal Science, Orebro, Sweden
-
- Ihrfelt, Elisabeth Nilsson (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Spak, Maria (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Eriksson, Anna (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi,Uppsala University, Department Psychol, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Ekselius, Lisa (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för neurovetenskap,psykiatri,Uppsala University, Department Neurosci Psychiat, SE-75142 Uppsala, Sweden
-
- Andersson, Gerhard (författare)
- Linköpings universitet,Karolinska Institutet,Avdelningen för klinisk och socialpsykologi (CS),Filosofiska fakulteten
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2018-01-02
- 2009
- Engelska.
-
Ingår i: British Journal of Psychiatry. - : Royal College of Psychiatrists. - 0007-1250 .- 1472-1465. ; 195:5, s. 440-447
- Relaterad länk:
-
https://www.cambridg...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
http://kipublication...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Background Internet-delivered self-help programmes with added guidance have shown efficacy in social anxiety disorder, unguided self-help has been insufficiently studied. Aims To evaluate the efficacy of guided and unguided self-help social anxiety disorder. Method Participants followed a cognitive-behavioural self-help programme in the form of either pure bibliotherapy or an internet-based treatment with therapist guidance and online group discussions. A subsequent trial was conducted to evaluate treatment specificity. Participants (n=235) were randomised to one of three conditions in the first trial, or one of four conditions in the second. Results Pure bibliotherapy and the internet-based treatment were better than waiting list on measures of social anxiety, general anxiety, depression and quality of life. The internet-based therapy had the highest effect sizes, but directly comparable effects were noted for bibliotherapy augmented with online group discussions. Gains were well maintained a year later. Conclusions Unguided self-help through bibliotherapy can produce enduring improvement for individuals with social anxiety disorder.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology (hsv//eng)
Nyckelord
- Psychology
- Psykologi
- Psychology
- Psykologi
- SOCIAL SCIENCES
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Furmark, Tomas
-
Carlbring, Per
-
Hedman, Erik
-
Sonnenstein, Ann ...
-
Clevberger, Pede ...
-
Bohman, Benjamin
-
visa fler...
-
Eriksson, Anneli
-
Hallen, Agneta
-
Frykman, Mandus
-
Holmstrom, Annel ...
-
Sparthan, Elisab ...
-
Tillfors, Maria
-
Ihrfelt, Elisabe ...
-
Spak, Maria
-
Eriksson, Anna
-
Ekselius, Lisa
-
Andersson, Gerha ...
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Psykologi
- Artiklar i publikationen
-
British Journal ...
- Av lärosätet
-
Örebro universitet
-
Uppsala universitet
-
Karolinska Institutet
-
Linköpings universitet